Lapkričio 30 d. - metai, kai pasauliui pristatytas Chat GPT. Per pirmus du mėnesius Chat GPT programą išbandė per 100 mln žmonių. Tokio augimo nėra patyrusi jokia kita programa pasaulyje. Kas pasikeitė? Daugiau nei galėjome tikėtis.
Chat GPT: PRIEŠ ir PO
Capeterra (jie specializuojasi įrankių verslams pasiūloje) apklausė rinkodaros specialistus ir vadovus, ką jie mano apie AI įtaką:
82% rinkodaros specialistų tiki, kad AI yra ateities rinkodara,
84% vadovų įsitikinę, kad AI turėtų būti prioritetas artimiausius metus,
82% rinkodaros specialistų teigia, kad AI kurtas turinys yra toks pat geras, kiek ir žmogaus sukurtas.
Liniją PRIEŠ ir PO pirmosios nubrėžė turinio rinkodaros paslaugas teikiančios agentūros. Viena jų - Content Hacker. Įkūrėjos Julijos McCoy teigimu, iki AI implementacijos 100 SEO turinio tekstų per mėnesį parašyti reikėjo 10 žmonių komandos. Dabar tiek pat padaryti pakanka vieno žmogaus ir AI.
Ką Google ir SEO sako apie AI
2022 m. pradžioje buvo teigiama, kad AI sugeneruoti tekstai prieštarauja Google gairėms. Tačiau neilgai trukus (vasarą) Google papildė gaires teikdami, jog svarbiausiu prioritetu išlieka turinio kokybė ir patikimumas. Google ir SEO griežtai pasisako prieš automatiškai sugeneruotą spam tipo turinį (spammy automatically-generated content).
Šių metų pradžioje (vasario 8 d.) Google publikavo komentarą, kad Google prioritetas - vertingas turinys. Nesvarbu, kaip jis buvo parengtas.
Kas yra geras turinys, pagal Google?
Kompetencija, patirtis ir autoritetingumas turi atsispindėti turinyje, net jei jis kurtas AI. Žmonės perka iš žmonių. Tai niekada nepasikeis. Anot Google, net jei turinys kuriamas AI, jis privalo būti originalus, patikimas ir kurtų vertę auditorijai.
Kas nusako turinio patikimumą?
Kaip teigia Google, vertingas ir patikimas turinys yra sukurtas asmens, kuris produktą (paslaugą) išbandė pats. Tai reiškia, kad tekste turi atsispindėti kompetencija, patirtis ir autoritetingumas. Kaip tai turėtų atrodyti tekstų parengimas?
PATIRTIS / (žinau, nes bandžiau)
Patirtis apima asmeninę istoriją. Į turinį įtraukus šį principą, turinys įgyja gyvenimiškų ir praktiškų elementų, kas suteikia patikimumo.
AUTORITETINGUMAS / (išmanau)
Autoritetingumas yra temos ašis. Turinys turi būti paremtas faktais ir tikslia informacija, kuri yra originali.
KOMPETENCIJA / (moku pateikti)
Turinys privalo būti pateiktas tiksliai, istorija papasakojama nuosekliai, visi teiginiai turi būti pateikti auditorijai suprantama kalba. SEO aktualu, kad turinį pirmiausia vertintų auditorija.
Naujas terminas turinio rinkodaroje - AIO
Tekstų vien tik AI patikėti nereikėtų. AI gali parengti įvairaus pobūdžio tekstus Jūsų turinio strategijai, tačiau siekiant, kad turinys atitiktų kokybės standartus, reikia įveikti 2 etapus:
detaliai suformuluoti poreikį
optimizuoti turinį
Taip atsirado naujas turinio rengimo terminas - AIO. AIO = AI (dirbtinis intelektas) + Optimizacija (žmogaus).
Optimizacija - tai yra turinio redagavimo procesas. Optimizuojant AI turinį svarbu ne tik raktažodžių dalis (jei tekstas kuriamas, siekiant SEO), tačiau ir turinio dalis, kuri skirta skaitytojui. Kas aktualu:
FAKTAI. Sutikrinti turinyje minimą informaciją bei faktus
ESMĖ. Būti tikriems, kad kalbama apie esmę, nenykrypstant į šonus
PASITIKĖJIMAS. Turinys pateiktas lengvai suprantama kalba
Pabaigai
Chat GPT iš esmės supurti visas rinkas, neišskiriant turbūt nei vienos industrijos. Rinkodaroje turbūt daugelis netrukome pastebėti vieną, kaip lengvai turinys buvo perduotas į AI rankas. Turinio kokybė, ryšio su klientais stiprinimas - vis dar mūsų rankose.
Žmonėms reikia žmonių. AI taip pat reikia žmogaus. Skyrę pakankamai dėmesio ir tobulindami savo įgūdžius dirbti su juo, galime drauge pasiekti puikių rezultatų. Nenumokime lengva ranka į turinį.
Esu turinio ekspertė. Kalbu apie turinio rinkodaros sprendimus.
Padedu prekės ženklams pakelti organinį srautą ir turėti klientus, kurie sugrįžta.
Comments