Turinio rinkodara – tai strategija, kai įvairiais kanalais originaliu, aktualiu ir vertingu turiniu siekiama pritraukti tikslinę auditoriją šiais tikslais:
informuoti,
edukuoti,
sudominti,
motyvuoti,
padrąsinti (konversijai).
Turinio rinkodara apima įvairius kanalus ir dalyvauja visose kliento kelionės fazėse: pritraukiant, konvertuojant ir išlaikant.
Turinio rinkodara gali būti organinė bei mokama:
Organinė: SEO, blog post, laiškų rinkodara, socialiniai tinklai, pranešimai spaudai, turinio sklaida partnerių kanaluose, podcast, video youtube ir pan.
Mokama: Google Ad, Meta Ad, reklamos socialiniuose tinkluose, turinio sklaida partnerių kanaluose (affiliate marketing) ir kt.
O buvo laikai, kai, rodos, ir pirkti, ir parduoti buvo lengviau. Nes buvo tiesiog reklama. Daug jos ir įvairiose vietose. Pakakdavo paleisti reklamą ir pirkėjai eidavo į parduotuves pamatyti savo akimis, pačiupinėti ir įsigyti matytą prekę.
Šiais laikais pirkėjas prieš apsispręsdamas mokėti pinigus atliks tyrimą, kad įsitikintų, jog gaus geriausią galimą prekę už palankiausią kainą. Ką dažniausiai daro?
pasidomi preke Google paieškoje,
apsilanko mažiausiai 3 konkurentų internetinėse svetainėse,
ieško atsiliepimų, kad įsitikintų, jog neperka katės maiše.
Ką akcentuoja turinio rinkodara?
Jau seniai aišku, kad žmonėms labiausiai rūpi jie patys. Niekas neklauso ausis ištempęs ir nelaukia, ką prekės ženklas pasakys.
Prekių ženklai konkuruoja vieni su kitais, kuris pelnys daugiau auditorijos dėmesio, ir visaip bando įtikti auditorijai. Kaip?
Akcentuojant vertę ir naudą
Žadant teigiamą pokytį jų gyvenime
Kuriant intrigą (FOMO)
Turinio rinkodara ir rezultatai. Ko tikėtis?
Kiekvienas kanalas turi savo specifiką, tačiau norisi iškart pasakyti: būkite kantrūs. Dirbkite pagal strategiją, būkite nuoseklūs. Pamatysite, rezultatai bus matomi ir gali jus nustebinti. Trumpai pristatysiu kiekvieno kanalo tipą ir kokių rezultatų galima tikėtis.
Socialiniai tinklai mums patinka, nes rezultatą matome iškart
Socialiniai tinklai yra populiariausias turinio kanalas rinkodaros fronte, nes grečiausiai parodo rezultatus. Kiekviena publikacija socialiniuose tinkluose turi vieną iš šių pamatuojamų tikslų (gali ir daugiau, bet pagrindinis turėtų būti vienas):
Įsitraukimas (like, share, comment)
Srautas
Pardavimai
Užklausų skaičius
Vis dėlto pagrindinė misija, veikiant socialiniuose tinkluose, yra ryšio kūrimas, siekiant būti “top of mind” kliento galvoje (ir širdyje ir suformuoti įprotį rinktis).
Neigiama turinio rinkodaros socialiniuose tinkluose pusė:
pasiekiate tik karštą auditoriją
nuolat įdomus nebūsite. Net didžiausi Jūsų gerbėjai ilgainiui tampa apatiški
konkurencija ir dinamika milžiniška, o norint išlikti aktyviu - turi savo kainą (Eur)
vos padarius pertrauką būsite pamiršti. Algoritmai negailestingi.
Laiškų rinkodara - efektyviausias rinkodaros kanalas pardavimams
Laiškai, kaip ir socialiniai tinklai, yra puiki priemonė ryšiui su klientais palaikyti. Ir jei socialinius tinklus galėčiau palyginti su krautuvėle prekybos centre, laiškų rinkodara labiau primintų boutique senamiesčio gatvelėje.
Laiškų rinkodaroje, kitap nei socialiniuose tinkluose, jums nereikia apie save priminti kiekvieną dieną. Tačiau iš jūsų tikimasi aukštesnės vertės turinio ir, labai svarbu, prekės ženklo nuseklumo pozicionavimo klausimu.
Pašto dėžutės yra suvokiamos, kaip asmeninė erdvė ir siuntėjų srautas yra labiau filtruojas. Jei socialiniuose tinkluose esame susitaikę, kad bus šūsnis mus dominančių publikacijų ir tiek pat - neaktualių, tai pašto dėžutėje poreikis turėti savo tvarką yra gerokai didesnis ir galimybės tam palankios (unsubscribe ir viskas).
Surinkti subscriberius lengva, tačiau išlaikyti juos susidomėjusius - iššūkis ir jūsų siekiamybė. Ko žmonės labiausiai nemėgsta matyti savo pašto dėžutėse:
laiškų, kurie nuolat siūlo pirkti
laiškų, kurie nekuria gavėjui vertės
Personalizacija kuria vertę laiškuose. Keletas niuansų apie tai:
Asmuo neturi gauti laiško, kuris - akivaizdu - skirtas visiems
Asmuo turi gauti laišką, kuris jam yra aktualus
Asmuo gavęs laišką turi pajausti - mane pažįsta. Mane supranta
Personalizacija - duomenų pasitelkimas turiniui kurti
Personalizacija kuriama pasitelkiant duomenis ir skirstant auditorija į segmentus. Turinys kuriamas pagal kriterijus, kuriuos atitinka segmentai.
Kas toliau? Stebimi įsitraukimo į laiškus rodikliai (open rate / click rate, unsubscribe rate bei įsitraukimas į turinį / konversijas), analizuojami rezultatai ir toliau dirbama su segmentais bei turiniu kitoms laiškų rinkodaros ar pardavimų kampanijoms.
Laiškų rinkodara ir naujienlaiškiai. Čia tas pats?
Laiškų rinkodara ir naujienlaiškiai nėra tas pats. Naujienlaiškių pagrindinis tikslas yra informuoti auditoriją apie naujienas, akcijas, produktus ar paslaugas, pritraukti srautą į svetainę ir palaikyti ryšį su esamais klientais.
Laiškų rinkodara yra platesnė rinkodaros strategija, kurioje el. pašto kanalas naudojamas kaip komunikacijos dėl pardavimų įrankis (nebūtinai čia ir dabar).
Dažnai laiškų rinkodarai yra pasitelkiama automatizacija ir skirtingus laiškus galite gauti priklausomai nuo, kas buvo daroma tinklapyje: apsilanyta pirmą kartą, įsidėta į krepšelį, bet nepirkta, pirkta, prenumeruota, etc.
Keli populiariausi laiškų rinkodaros pavyzdžiai:
welcome (sequence)
abandoned basket (sequence)
cross sale
upsale
Turinio rinkodara ir SEO
Turinio rinkodaros iniciatyva, mano manymu, turėtų prasidėti nuo SEO audito, higienos palaikymo ir optimizacijos. Kiekvienas tinklapio puslapis privalo būti optimizuotas.
Kitas žingsnis - (ne)naujiena - Blogas (tinklaraštis) nemirė, jis visada buvo, o pastaruoju metu ir vėl grįžta. Netgi su trenksmu, sakyčiau. Kodėl? Investuoti į komunikaciją socialiniuose tinkluose, tai kaip valgant greito maisto restoranuose - atsiperka čia ir dabar. O jei norisi tvaraus požiūrio į investicijas, prašom - SEO ir optimizuota Blog sekcija su vertingu turiniu - eikit drąsiai.
SEO optimizacija svarbi tuo, kaip svarbu, kad parduotuvė (fizinė) ar namai, į kurią kviečiate. Klientams / svečiams svarbu, kad būtų ne tik patraukli, bet ir švari, higieniška, o gal net ir ta, kurioje norėtųsi tiesiog kavos gerti visą dieną? Būna juk tokių 🙂
SEO optimizacija veikia panašiai. “Susitvarkę” ir žinodami, kaip palaikyti “tvarką” sulauksite daugiau svečių. Tik šįkart per google. Nemokamai.
Blog (tinklaraščio) turinys - tai tiesiausias kelias parodyti klientams, kad esate dėl jų (o ne dėl siekio parduoti bet kokia kaina) ir kad klientai yra tinkamoje vietoje. Nepraleiskite galimybės užmegzti ryšį su savo auditoriją.
Turinio rinkodara ir BLOG (tinklaraštis)
Blog (tinklaraštis) yra gerai, tačiau blog įrašas savaime nėra gerai. Kartais nutinka taip, kad blog sekcija kainuoja daugiau, nei atneša pelno (jei išvis neša). Apie tai itin svarbu kalbėti.
Kokiais atvejais Blog geriau neturėti?
Kai blog rengiamas be SEO optimizacijos (be raktažodžių, netinkama forma etc. )
Kai rengiama be turinio strategijos
Kai rašoma SEO botams, bet ne savo auditorijai
Kai turinys nėra personalizuotas (temos, tonas)
Na gerai, o dabar prie pozityvo.
Kodėl Blog turėti?
Padidins srautą į Jūsų tinklapį (jei padaryta teisingai)
Ryšys su auditorija
Jūsų kaip ekspertų įvaizdžiui sukurti
Klientų pasitikėjimui Jumis
Pagerins SEO pozicijas (jei padaryta teisingai)
Blog turinį galite nauditi įvairiose kitose platformose (laiškuose, social, etc.)
Blog įrašai su laiku (šiek tiek atnaujinus kas kelis mėnesius) gali įsišaknyti internete ilgam: užtikrinti pozicijas paieškoje ir auginti srautą.
Turinio rinkodarai reikia kantrybės ir nuoseklumo
Svarbu suprasti, kad sėkminga turinio rinkodara yra ilgalaikis procesas, kuris reikalauja sistemingo planavimo ir nuoseklumo. Turinio kalendoriuje turėtų atsispindėti ne tik turinio kūrimas, tačiau jo platinimo planas, esamo turinio atnaujinimo planavimas bei kaip seksite rezultatus.
Kodėl turinio rinkodara?
Tai daro konkurentai
Dažniausiai viskas prasideda nuo lyginimosi konkurenciniame lauke. Vos pastebėjus, kad konkurentai išbando naujas taktikas, kyla didelė rizika, kad jie atsiplėš. Taigi labai dažnai turinio rinkodara prasideda ne nuo polėkio išbandyti šį tą nauja, tačiau - baimės atsilikti.
To reikalauja auditorija
Auditorija ne tik mėgsta dėmesį, tačiau dar labiau - jai patinka matyti, kaip prekės ženklai dėl jo varžosi. Dėmesys itin svarbus esamiems klientams, kurie, deja, gana lengvai gali nuo jūsų nusigręžti, vos sudarysite priežasčių suabejoti jumis.
Augina naujų klientų srautą
Kad ir kaip prekės ženklas vertina esamus klientus, naujų niekada negana. Todėl turinio rinkodara, įvairiais formatais ir taktikomis (viral, SEO, banner, etc,) prisideda prie auditorijos plėtros.
Stiprina pasitikėjimą ir lojalumą
Jei turinio rinkodaros strategija paremta vertės sukūrimu bei nuoširdžiu dėmesiu klientams, jums už tai bus atsilyginta pasitikėjimu (pardavimai) ir lojalumu (rekomendacijos).
Augina prekės ženklą
Naudingas turinys, susidomėjusi auditorija ir lojalūs klientai stiprina prekės ženklą. Jei veiksite nuosekliai ir išlaikysite aukšta turinio vertę, laimėsite ne tik klientų palankumą, tačiau ir teigiamus atsiliepimus, rekomendacijas.
Didina matomumą
Tai itin aktualu, jei turinio rinkodaros strategija apima SEO, web, blog sekcijas ir socialinius tinklus. Kas apie turinį web, tai gera žinia yra ta, kad investicija į gerą turinį atsipirks ilgam.
Augina pardavimus
Turinio rinkodara nėra apie pardavimus čia-ir-dabar, tačiau apie auditoriją, kuri yra lojali ir linkusi apie jus skleisti gerą žodį.
Turinys. Kas svarbu?
Tikslai
Turinio strategiją turi apimti įvairaus pobūdžio turinys - informacinis, edukuojantis, pramoginis ar skatinantis veikti. Kaskart rengiant turinį, rekomenduojama nustatyti aiškius tikslus, kuriuos norite pasiekti.
Auditorija
Rekomenduoju išsiaiškinti, kas yra jūsų tikslinė auditorija ir kaip galite kurti turinį, kuris atitinka jos interesus, poreikius ir spręstų jos problemas.
Raktiniai žodžiai
Rekomenduojama atlikti raktinių žodžių tyrimą ir nustatyti, kurie raktiniai žodžiai yra svarbiausi.
Tonas
Taip kaip kalbate gali jus iškelti arba nesuteikti šanso išjudėti. Kalbėkite taip, koks esate ir ko tikisi iš jūsų auditorija. Tono principai turėtų būti aprašyti ir visiems įmonės darbuotojams prieinami. Tonas: draugiškas, šiltas, formalus, autoritetingas, žaismingas, humoristinis, energingas, inovatyvus, įkvepiantis, motyvuojantis, pasyvus, aktyvinantis ir pan. Gramatika: kiek paisoma gramatikos taisyklių, pvz., didžiųjų raidžių (ne)rašymas. Skyryba: kabučių, taškų sakinio gale arba šauktukų (ne)rašymas.
Turinio tipai ir formatai
Rekomenduojama pasirinkti, kokio tipų turinį kurti (pvz., straipsniai, gairės, infografikai, vaizdo įrašai, interaktyvūs elementai ir kt.) Taip pat įvertinkite, kurie formatai yra tinkamiausi jūsų turinio sklaidai (pvz., jūsų internetinė svetainė, blogas, socialiniai tinklai ar kita).
Turinio valdymas
Rekomenduojama turėti aiškią ilgalaikę viziją, turinio kalendorių ir procesus turinio kūrimui, redagavimui ir publikavimui.
Sklaida
Rekomenduojama nustatyti, kaip ir kur veiksite, kad jūsų turinys pasiektų tikslinę auditoriją. Neleiskite blog įrašui amžiams likti jūsų web.
Pabaigai…
Turinys turi būti vertingas, įdomus ir naudingas jūsų tikslinei auditorijai. Atminkite, kad turinio rinkodaros tikslas - kalbėti apie vertę, o ne tiesiog pardavinėti produktus ar paslaugas.
Esu turinio ekspertė. Kalbu apie turinio rinkodaros sprendimus.
Padedu prekės ženklams pakelti organinį srautą ir turėti klientus, kurie sugrįžta.
Comments